poniedziałek, 12 lutego 2018

Wampir: Maskarada i nie tylko

Wampir Maskarada jest grą narracyjną. W Wampirze gracze przyjmują osobowość wampirów -  nieśmiertelnych krwiopijców i prowadzą te postacie przez świat faktycznie prawie identyczny jak nasz. Chociaż gotyk-punk jest prawdopodobnie najlepszym sposobem opisania jak powinien być przedstawiony graczom świat w którym będą grać swoimi postaciami. Pamiętacie może amerykański film fabularny Kruk z 1994 w reżyserii Alexa Proyasa, z Brandonem Lee w roli głównej. Tak właśnie powinno przedstawiać się świat graczom.


Gra ta jako jedna z niewielu wydawnictw White Wolf doczekała się polskiego wydania za które odpowiedzialne było wydawnictwo ISA. Wydano takie podręczniki jak Wampir Maskarada, Wampir Mroczne Wieki i wiele innych dodatków, które do dziś przewijają się na aukcjach największego serwisu aukcyjnego w Polsce zwanego przez niektórych "ale drogo".

Jakie są moje wspomnienia w związku z tą grą, same najlepsze. Komu ją polecam, zacytuję wam może pewien fragment podręcznika głównego, taka uwaga od samych autorów:

"Wampir: Maskarada jest grą. Wymaga on wyobraźni, wysiłku i przede wszystkim dojrzałości. Częścią dojrzałości jest zdanie sobie sprawy, że Wampir jest grą i że wszystkie sytuacje przedstawione na stronach podręcznika są całkowicie wymyślone ... Innymi słowy, nie jesteś wampirem. Kiedy gra się skończy, odłóż na bok książki, spakuj kostki, ciesz się życiem i pozwól się cieszyć się nim innym."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz